♥ Our Special Moments ♥

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 28 April 2011

Prosuder Pernikahan Kami - Part 1

Salam


Kali ini,saya nak menulis tentang prosedur pernikahan.Setiap bakal pengantin akan melalui proses prosedur yang berlainan daripada segi pengalaman dan cabaran. Tapi bagi saya byk jugak cabarannya,memandangkan saya ini anak bongsu dan tiada lagi dalam keluarga " anak permpuan kawin sebelum ini" so byk yg saya belajar dari kesilapan.


 1. Kursus kahwin
Kami dah amik kursus kahwin pada awal tahun iaitu Januari 2011.Kami ambil di MAIS Shah Alam. Memandangkan pejabat mr boo berhampiran dgn MAis jadi senang mr boo untuk membuat urusan

2.Ujian saringan HIVSaya buat pada pertengahan bulan 4,supaya tak lari sangat daripada tempoh 3 bulan sah sebelum majlis kami nanti.

3. Surat kebenaran nikah (pihak lelaki)
Lepas pihak pejbat proses borang, kemudian baru dapat surat Kebenaran Berkahwin Lelaki. Dalam surat tu sudah dicetak nama anda,nama pasangan serta kariah untuk nikah nanti (bayaran rm10 dikenakan selepas anda  itu)
mendapat borang

Prosedur ini mula dari pihak lelaki dulu. Mereka kena isi borang yang berkaitan, serta lampirkan dokumen-dokumen yang dikehendaki macam salinan sijil kursus kahwin,IC empunya diri & saksi-saksi,surat perakuan bujang.Lepas tu pihak lelaki dapatkan tanda tangan penolong pendaftar nikah(tok kadi) kariah dia. Kemudian hantar borang ke Pejabat Agama,Klang


Tiada ulasan: