♥ Our Special Moments ♥

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 1 Mei 2011

Inai Mekah


Salam
Hari ini nak cerita pasal inai di jari.Saya dapat inai ini dari bakal mak mertua yg baru balik dari umrah awal bulan 3 hari itu. Sebenarnya lupa nak pesan untuk belikan kami inai ketika mak mr boo sebelum pergi,sebab time itu saya tgh demam campak,so tak dapat nak bercakap dan jumpa pun.

Nak di jadikan cerita, dua minggu lepas mak mr boo di umrah dan saya serta mr boo menjemput dan terus membawa pulang ke rumah mr boo. Time itu, Aunty telah panggil saya untuk duduk di sebelahnya dan di beri sebungkus inai dan selendang pink brown. Time itu baru saya ingat untuk pesan inai kat aunty tapi nasib baik aunty ingat untuk membelinya untuk saya.

Syukur sangat walaupun hanya sebungkus sahaja tapi rasanya cukup,kebetulan ada lagi Aunty saya yang nak sponsor inai untuk jari dan juga corak henna di tangan dan kaki. Untuk mr boo tak kisah sangat sebab org lelaki hanya memakai 3jari kiri dan kanan sahaja jadi memang cukuplah inai pemberiaan mak mr boo untuk kami berdua nanti



Nah ini dia inai dari mekah yg dibeli oleh mak mr boo ketika beliau menjalani ibadah "umrah"





Contoh ini di tangan yg coraknya saya berkenan

Sumber dari : encik google


 Note: Kalau nak inai jadi cantik dan kemerah-merahan boleh tambah sedikit gambir,nasi,minyak kapak atau air bancuhan teh serbuk. Hanya sedikit SAHAJA!

Tiada ulasan: