♥ Our Special Moments ♥

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers
Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 9 Mei 2011

Persiapan Bilik Pengantin Part 1



Salam

1. Selamat Hari Ibu
Pertama sekali saya nak ucapkan Selamat hari Ibu untuk semua IBU di dunia ini,tak lupa juga buat mumy saya,adek syg mumy sangat sangat.thank you sebab menjadi mumy yg best sekali dekat dunia ini dan sentiasa memberikan yg terbaik untuk anak mu ini. LOVE MUMY sangat sangat love love love love lovee =)

2. Tirai
Petang tadi siapkan tirai belakang,Alhamdulilah dah tergantung pun batang langsir yg beli tempoh hari. Tingginya jangan cakaplah memang tak sampai saya nak panjat. Saya sangat puas hati dengan hasilnya.





" Saja test langsir,nanti nak buka balik sebab nak gosok "


3. Dinding
Ingat lagi post lepas pasal saya nak touch balik dinding bilik. Jumaat lepas sempat pergi ke Nippon untuk beli dua cat. Dua2nya 1 liter sebab sikit saja nak kena touch up jadi tak payah nak membazir sangat.Alhamdullilah cat cukup dan tak ada lebih pun. Jadi tak ada membazir bazir pun



" Sebelum "

" Selepas "



Hasilnya memang saya terlampau puas. Siapa kata kaum hawa tak boleh buat keja mcm ini? tengok hasilnya sangat haluss saja =) Saya pun tak sangka saya dapat buat sendiri. Sentimentl value nie,hasil sentuhan saya sendiri. Syukur hasilnya 100% puas!





4. Cermin
Lagi post terdahulu mengenai cermin spider yg saya beli di Ikea dan tak ade uplod gambar untuk cermin. Tapi sekarang cermin itu dah tersergam indah di dinding kamar bilik saya. Idea asal nak buat ala piramid tapi tidak menjadi sebab lagi bape pcs jer tak cukup untuk buat. Jadi dengan bantuan teman teman rapat, Akhirnya saya berjaya mnyiapkan petang tadi juga.


" Inilah dia cermin spider saya "

" Cute tak?Designer deco cermin spider "

" Ingat senang nak menCreate contoh design "


" Sory gambar tak cantik termasuk sekali "


" Hasilnya telah siap tapi create atas katil saja,tk tepek lagi atas dinding "




Nak tau hasilnya macam mana bila dah ditepek kena tunggu sampai majlis saya nantilah =)




5. Cadar
Saya suka cadar ini! Sebab memberikan elemen eklusif walaupun ianya nampak begitu simple saja. Saya tak peduli ape org nak ckp nanti tapi saya tetap suke suke dan terus suke! Muktamad! hehehe tibe pulakk.



" Suke bunga dia yg nampak timbul "

" Mini bantal - hehehe "


Nak jimat dan tak nak membazir punya pasal,Saya pakai bantal kawin abg saya yg pernah dia beli dahulu,memadangkan masih lagi elok terbalut dgn plastik jadi saya ambil kepetusan untuk guna bantal itu saja. 1st sekali,saya memang tak suke guna bantal baru dan jenis yg lembut buat sakit kepala itu.

Dari saya membazir beli bantal banyak2 yg hanya sekali saja guna,baik saya guna yg  lama punya. Jadi bantal lama saya boleh digunakan lagi lepas majlis nanti =)












Langsir Cream : Nafisa,Nilai 3 (siap dlm masa 20minit)
Lace Langsir White : Ikea
Cermin Spider : Ikea
Batang Langsir : Ikea
Cadar : Jakel
Cat : Nippon Paint

Tiada ulasan: